There Never Was a Box (Mater II)
Het is een koning die oud wordt en van de goden te horen krijgt dat hij binnenkort zal sterven. Het is een deal van die goden, die hem beloven dat als hij om de zoveel jaar één van zijn zonen offert hij mag blijven leven. Het is een keuze die snel gemaakt is en een ontzette prins die wanhopig pleit voor de waarde van zijn bestaan. Het is een nar die fluit, vragen stelt, spreekt over de toekomst en “Het”, “Het?”, “ja”. Het is een stuk waarvan de spelers en het publiek niet altijd zien wat fictie is en wat echt. Het is een rijk dat op instuiken staat en een hof dat het wanhopig bijeen probeert te houden, maar wat als sommige dingen beter kunnen breken, sterven, barsten. Wat als het tijd is, al lang?
There Never Was a Box is het vervolg op Mater (TAZ#2022, genomineerd voor de Toneelschrijfprijs en winnaar van de Vertaalprijs 2023). Een eco-feministische, non-dualistische voorstelling over wat het kost en betekent om te voldoen aan de hoge eisen van mannelijkheid en het patriarchaat.
Deze voorstelling maakt deel uit van Eigen Kweek, een project voor regionale talentontwikkeling van nieuwe podiumkunstenaars én aspirant zakelijk leiders.
Deze voorstelling bevat een rookmachine.
Locatiefiche cc DGP, Dactylo
Taal: Nederlands
- Rolstoeltoegankelijk
TEKST, REGIE, CONCEPT | Femke Van der Steen |
---|---|
ONDERZOEK | Femke Van der Steen, Tristan Feyten |
SPEL | Tristan Feyten, Staf Bertheloot, Ramon Mahieu, Emil Leysen |
MUZIEK | Jolan Decaestecker (Empty Apartments) |
SCENOGRAFIE, TECHNIEK | Lars Uten |
KOSTUUM | Zazie Bakos, Marie Baudoncq |
DRAMATURGIE, COACHING | Sarah Eisa, Nico Boon, Runa Robbroeckx |
ZAKELIJKE LEIDING | Soukaïna Bennani |
MET STEUN VAN | De Vlaamse Gemeenschap, Eigen Kweek, Theater Aan Zee, Vincent Company, het Nieuwstedelijk, theater arsenaal, Trappelend Talent, Zuidpool, C-TAKT, Tax Shelter, Theater FroeFroe, CC Het Gasthuis, 30CC |
IN SAMENWERKING MET | Trappelend Talent |
MET DE STEMMEN VAN | Elsa van Dijk, Elise Vervaeke, Lina Ghys, Femke Van der Steen, Zita Windey, Soukaïna Bennani |