Tickets

Ik ben vriend geworden maar ik zie geen vriendentarief tijdens mijn bestelling. Hoe kan dat?

Wanneer je direct nadat je vriend bent geworden online een bestelling gaat doen via de website, is het van belang dat je eerst uitlogt en vervolgens weer opnieuw inlogt. Het systeem ziet je dan automatisch als vriend en geeft het voor jou geldende tarief (vriendenprijs, indien van toepassing). Het kan even duren voordat het systeem je herkent als vriend. Het helpt wanneer je je internetbrowser even afsluit en opnieuw opstart. Het kan ook zijn dat er voor de voorstelling van jouw keuze geen vriendentarief geldt, maar slechts een tarief, namelijk normaal.

Vanaf wanneer kan ik tickets aankopen?

Tickets voor Theater Aan Zee 2024 kan je aankopen vanaf 19 juni, zowel online als aan de balies. Hou onze website in het oog voor de exacte datum.

Als vriend van TAZ of als lid van de TAZ-businessclub kan je echter genieten van een exclusieve voorverkoopperiode (vanaf 17 juni) en een korting op je tickets.

Alle informatie over de vrienden van TAZ kan je hier terugvinden.
Alle informatie over de TAZ-businessclub kan je hier terugvinden.

Aan welke balies kan ik terecht?

  1. Balie UiTloket - Stadhuis Oostende
    1. Waar: Vindictivelaan 1 – 8400 Oostende
    2. Openingsuren: Maandag tot woensdag: 8u30 tot 12u en van 13u tot 16u30/Donderdag: 8u30 tot 12u & 16u30 tot 19u30/Vrijdag: 8u30 tot 13u/Gesloten op zaterdag, zondag en feestdagen
    3. Ticketverkoop tot 30 minuten voor aanvang van de voorstelling
    4. Betaalwijze: bij voorkeur bancontact. Cashbetaling en Payconiq is ook mogelijk.
  2. Balie Toerisme Oostende
    1. Waar: Monacoplein 2 – 8400 Oostende
    2. Openingsuren: dagelijks van 10u tot 18u
    3. Ticketverkoop tijdens de openingsuren (tot 15 minuten voor sluitingstijd) tot 30 minuten voor aanvang van de voorstelling
    4. Geen telefonische reservaties via Toerisme Oostende
    5. Betaalwijze: enkel met de bankkaart
  3. Balie De Grote Post
    1. Waar: Hendrik Serruyslaan 18A – 8400 Oostende
    2. Openingsuren: Woensdag tot zaterdag: 13u tot 17u. Van 31 juli tot en met 10 augustus van 10u tot 17u.
    3. Ticketverkoop tijdens de openingsuren, tot 30 minuten voor aanvang van de voorstelling
    4. Betaalwijze: bij voorkeur bancontact. Cashbetaling is ook mogelijk.

Hoe bestel ik tickets online?

Klik hiervoor op de 'tickets'-knop bij de voorstellingen op de programmapagina. Log in op het ticketplatform met je logingegevens. Reserveer je voor de eerste keer? Maak dan eerst een account aan via de ‘Registeren’-knop. Is je bestelling compleet? Ga dan verder op het ticketplatform en selecteer je gewenste betaalwijze.

Opgelet: controleer voor je betaalt goed je bestelling. Tickets kunnen niet omgeruild noch terugbetaald worden.

Na het afrekenen ontvang je een bevestigingsmail met je tickets. Download je tickets als pdf (je hoeft de tickets niet af te drukken, je kan gewoon de barcode tonen aan de ingang) of voeg je tickets toe aan je Wallet-app op je smartphone door op de link(s) in de bevestigingsmail te klikken.

Koop je tickets steeds via de website van Theater Aan Zee of via één van de officiële verkooppunten.

Hoe ontvang ik mijn tickets?

Theater Aan Zee werkt met e-tickets. Na het afrekenen ontvang je een bevestigingsmail met je tickets. Download je tickets als pdf (je hoeft de tickets niet af te drukken, je kan gewoon de barcode tonen aan de ingang) of voeg tickets toe aan je Wallet-app op je smartphone door op de link(s) in de bevestigingsmail te klikken.

Niks ontvangen? Neem dan contact op met het team van het UiTloket op het nummer 0800 1 8400 (gratis nummer) of 059 25 81 41 of via uit@oostende.be.

Ik heb tickets voor een voorstelling, maar kan toch niet gaan. Kan ik mijn tickets omruilen of terugbetaald krijgen?

Neen, tickets worden niet omgeruild noch terugbetaald. Probeer het ticket via je naaste omgeving door te verkopen of via de TAZ Ticket Swap Facebookpagina.

Kan ik reserveren voor een gratis voorstelling?

Neen, reserveren voor een gratis voorstelling is niet nodig, tenzij anders vermeld op de voorstellingspagina. 
Hou wel rekening met de capaciteit. Kom op tijd als je zeker wilt zijn van een plekje.

Hoeveel kost een ticket tijdens Theater Aan Zee?

Losse tickets variëren tussen 5 en 55 euro. 
Kortingen of acties zijn niet cumuleerbaar.
De ticketprijzen vermeld bij de voorstellingen zijn inclusief alle kosten.
Voor tickets aan de deur is enkel de basisprijs van toepassing.

Wanneer heb ik recht op korting?

  • Ben je tussen de 13 en 25 jaar? Dan kan je voordelig naar TAZ met een Jongerenpas: 50% korting op alle voorstellingen. Let op: je kan maximum 1 ticket per voorstelling aankopen en aan de ingang van de voorstelling dien je je identiteitskaart te tonen. Alle informatie over de TAZjongerenPAZ.
  • Als Vriend van TAZ ontvang je 10% korting op maximaal 4 tickets per productie. Wil je Vriend van TAZ worden? Klik HIER voor alle info.
  • Als klant van KBC geniet je van korting op je ticket van TAZ. Kies hiervoor het KBC-kortingstarief bij de reservatie van je tickets. Opgelet: voor de KBC-korting kan je enkel betalen met KBC Touch.

Kortingen zijn niet cumuleerbaar.

Moet ik voor mijn kind ook een ticket kopen?

Kinderen dienen in het bezit te zijn van een ticket. We vragen je om rekening te houden met de leeftijdsgrens van de voorstellingen en geen jonge kinderen of baby’s mee te nemen naar voorstellingen die zich daar niet voor lenen.

Kan ik nog tickets kopen tijdens TAZ?

Ja, indien een voorstelling niet uitverkocht is, kan je tot de aanvang van de voorstelling online tickets kopen of aan de deur, vanaf 1u voor de start van de voorstelling.
Je kan ook terecht aan de balies van het UiTloket (Stadhuis Oostende), De Grote Post en Toerisme Oostende tijdens hun openingsuren. Bij de balies kan je tot 30 minuten voor het begin van de voorstelling.

Worden er ook tickets aan de deur verkocht?

Ja, vanaf 1u voor aanvang van de voorstelling kan je bij de medewerkers aan de locatie terecht, mits de voorstelling niet uitverkocht is.
Kortingen zijn niet van toepassing aan de deur. Daar geldt enkel de basisprijs.
Aan de deur kunnen tickets enkel met gepast cash geld betaald worden of via Payconiq.

Kan ik mij op een wachtlijst zetten?

Enkel aan de deur van de voorstelling kan je vanaf 1u voor aanvang van de voorstelling je naam op de wachtlijst laten plaatsen.
Opgelet: een plaats op de wachtlijst biedt geen garantie op een ticket!

Wat als ik te laat ben op een voorstelling? Krijg ik dan mijn tickets terugbetaald? Of kan ik die omruilen voor een andere dag?

Neen, alle voorstellingen beginnen stipt. Om acteurs en publiek niet te storen, worden laatkomers niet meer binnengelaten. We adviseren om zeker 20 minuten op voorhand te arriveren. Onvoorzien te laat komen is nooit leuk. Toch worden tickets niet terugbetaald noch omgeruild.

Voor welke voorstellingen kan ik mijn waardebonnen gebruiken?

De waardebonnen voor Theater Aan Zee kunnen voor alle voorstellingen gebruikt worden.

Krijg ik korting met mijn UiTPAS aan kansentarief tijdens TAZ?

Ja, inwoners van Oostende met een UiTPAS aan kansentarief krijgen 80% korting bij aankoop van hun tickets. Deze korting is te verkrijgen aan de balie van het UiTloket en Toerisme Oostende of online. Om deze korting online te verkrijgen, gebruik je het kaartnummer dat op jouw UiTPAS staat. De korting is niet van toepassing voor de aankoop van tickets aan de deur van de voorstellingen.

Meer info over UiTPAS, de voorwaarden en voordelen? Neem een kijkje op de website van UiTPAS Oostende.

Kan ik UiTpunten sparen met mijn UiTPAS tijdens TAZ?

Iedereen met een UiTPAS kan punten sparen tijdens het festival (1 punt per festivaldag, de pas kan je scannen in De Grote Post, aan de zuil aan de infostand van UiTPAS in de WonderWaai en aan de infostand van Café Koer of via de QR-code op de locatie).

UiTPAS vergeten? Download de UiTPAS-app via de website van UiTPAS en spaar punten met je smartphone. Spaar punten door de QR-code te scannen op de spaarzuil of UiTPAS-affiche ter plaatse.

Al UiTpunten gespaard? Per vijf punten kan je tijdens de voorverkoopperiode 10% korting ontvangen op één ticket (maximum één ticket per productie) online of aan de balie van het UiTloket. Deze korting is niet cumuleerbaar met andere festivalkortingen.

Meer info over UiTPAS, de voorwaarden en voordelen? Neem een kijkje op de website van UiTPAS Oostende.

Wat zijn de voordelen van de UiTPAS tijdens TAZ?

  • Bij aankoop van een UiTPAS Oostende krijgen nieuwe pashouders een gratis drankje aan een van de bars op Café Koer tijdens de periode van Theater Aan Zee. Consumptiepas is te verkrijgen aan de infostand van Café Koer of het UiTPAS-standje in de WonderWaai op vertoon van de UiTPAS.
  • Iedereen met een UiTPAS kan punten sparen tijdens het festival (1 punt per festivaldag, de pas kan je scannen in De Grote Post, aan de zuil aan de infostand van UiTPAS in de WonderWaai en aan de infostand van Café Koer of via de QR-code op de locatie). De UiTPAS-kaart niet bij? Download de UiTPAS-app via www.uitpas.be en spaar punten met je smartphone! Spaar punten door de QR-code te scannen op de spaarzuil of UiTPAS-affiche ter plaatse.
  • Al UiTpunten gespaard? Per vijf punten kan je tijdens de voorverkoopperiode 10% korting ontvangen op één ticket (maximum één ticket per productie) online of aan de balie van het UiTloket. Deze korting is niet cumuleerbaar met andere festivalkortingen.
  • Inwoners van Oostende met een UiTPAS aan kansentarief krijgen 80% korting bij aankoop van hun tickets. Deze korting is te verkrijgen aan de balie van het UiTloket en Visit Oostende of online. Om deze korting online te verkrijgen, gebruik je het kaartnummer dat op jouw UiTPAS staat. De korting is niet van toepassing voor de aankoop van tickets aan de deur van de voorstellingen

Meer info over UiTPAS, de voorwaarden en voordelen? Neem een kijkje op de website van UiTPAS Oostende.

Wat betekenen de taaliconen?

Bij de meeste voorstellingen op onze website en in de programmabrochure staan er taaliconen vermeld. De taaliconen zijn bedoeld voor anderstaligen die Nederlands leren en geven het taalniveau van de voorstelling aan. De iconen zijn een initiatief van het Huis van het Nederlands Brussel.

Taalniveau 1
Taalniveau 1: Je begrijpt of spreekt nog niet veel Nederlands.

Taalniveau 2
Taalniveau 2: Je begrijpt al een beetje Nederlands maar je spreekt het nog niet zo goed.

Taalniveau 3
Taalniveau 3: Je begrijpt vrij veel Nederlands en kan ook iets vertellen.

Taalniveau 4
Taalniveau 4: Je begrijpt veel Nederlands en spreekt het goed.

Kan ik een gratis begeleidersplaats reserveren voor iemand die me assisteert bij een bezoek aan TAZ?

Kom je naar het festival maar breng je zelf iemand mee om je te assisteren? Dan kan je een gratis begeleidersplaats voor die persoon reserveren.

Stuur vooraf een mailtje naar tickets@theateraanzee.be met het mailadres waarmee je inlogt op de ticketwebsite. Van zodra jouw gegevens bij ons gekend zijn, kan je dit gratis begeleidersticket mee boeken met jouw ticketreservatie.

Bestel je voor de eerste keert tickets bij TAZ? Registreer je dan eerst (bij registratie ontvang je een activatiecode) en geef je persoonsgegevens op. Check ook zeker steeds je spammailbox. Van zodra jouw account actief is, kan je bovenstaande procedure volgen.

Algemeen

Wanneer vindt het festival plaats?

TAZ#2024 vindt plaats van 31 juli tot en met 10 augustus 2024.

Waar vind ik het programma terug?

Het programma van Theater Aan Zee is vanaf 13 juni 2024 online te raadplegen op www.theateraanzee.be.

Sinds 2023 kiest TAZ ervoor om geen programmabrochure meer uit te brengen. Een volgende stap richting een kleinere ecologische voetafdruk.

Waar kan ik tijdens TAZ terecht met mijn vragen?

De medewerkers van het TAZ-infopunt aan de ingang van Café Koer (Leopoldpark) helpen je graag verder. Het infopunt is open van donderdag 1 augustus tot en met zaterdag 10 augustus van 10.00 tot 21.00 uur.

Waar kan ik tijdens het festival TAZ-merchandise aankopen?

Je beschermen tegen de zon tijdens TAZ? Aan het infopunt kan je een TAZ-petje kopen. Een regenbui tijdens de voorstelling? Blijf droog met de TAZ-regenjas.

Andere TAZ-merch? Kom eens langs het infopunt. Dat is open van donderdag 1 augustus tot en met zaterdag 10 augustus van 10.00 tot 21.00 uur.

Mag ik foto's of opnames nemen tijdens een voorstelling?

Foto-, film- of geluidsopnames zijn niet toegelaten. We vragen om gsm’s tijdens de voorstelling uit te schakelen.

Mag ik roken tijdens een voorstelling?

Tijdens de voorstellingen is het verboden te roken. Ook wanneer het een openluchtvoorstelling betreft.

Mag ik mijn huisdier meenemen naar TAZ?

Dieren zijn geweldig, maar niet iedereen is even dol op je trouwe viervoeter. Tenzij de viervoeter een assistentiehond is vragen we om je huisdier thuis te laten.

Worden er vestiaires voorzien op de verschillende festivallocaties?

Neen, we voorzien geen vestiaires op de TAZ-locaties.

Waar kan ik overnachten in Oostende tijdens TAZ?

Visit Oostende helpt je graag verder.

Zijn er bij elke voorstelling zitplaatsen voorzien?

Op de meeste locaties werken we met ongenummerde zitplaatsen.

Sommige voorstellingen gaan door met een staand publiek. Meer info daarover vind je op onze locatiefiches op de webpagina toegankelijkheid

Het regent. Gaat de openluchtvoorstelling nog door?

Voor voorstellingen die in openlucht doorgaan raden we aangepaste kledij aan:

  • Bij warm weer een zonnehoed, zonnebril, zonnecrème.
  • 's Avonds of bij minder mooi weer een trui, regenjas,...

Enkel in geval van aanhoudende en zware regenval of overmacht wordt een voorstelling afgelast of verplaatst naar een binnenlocatie.

Ik wil graag op de hoogte blijven van het Theater Aan Zee-nieuws. Hoe doe ik dat?

Leuk! Schrijf je in op onze TAZ-nieuwsbrief (onderaan deze pagina). Of volg ons op Facebook en Instagram.

Mag ik reclame maken voor mijn eigen activiteit tijdens TAZ?

Neen, het is niet toegestaan om te flyeren op de locaties van TAZ, mits onze schriftelijk toestemming.

Ongeval/diefstal/schade?

De organisatie van Theater Aan Zee is niet verantwoordelijk voor ongevallen, diefstal of schade aan persoonlijk materiaal op het festivalterrein of tijdens het bijwonen van voorstellingen.

Privacy

Er is een foto van mij gepubliceerd, maar ik heb hier geen toestemming voor gegeven. Wie kan ik hiervoor contacteren?

Tijdens TAZ worden foto’s genomen van de activiteiten. We dragen de grootste zorg voor je persoonsgegevens. Foto’s vallen daar ook onder. Gedurende het festival kan je onze festivalfotografen tegenkomen. Mocht je jezelf tegen komen op één van onze gepubliceerde foto’s en je hebt hier geen toestemming voor gegeven, contacteer info@theateraanzee.be

Ik heb een andere vraag over mijn persoonsgegevens binnen TAZ. Waar kan ik terecht?

Hoe we omgaan met jouw persoonsgegevens, lees je in ons privacybeleid.

Andere vraag?

Geen antwoord gevonden op je vraag?

Mail ons  jouw vraag en wij sturen je zo snel mogelijk tekst en uitleg.